Update laatste weken

19 maart 2020 - Matapica, Suriname

Hallo iedereen!

Zoals jullie weten zitten we in een moeilijke tijd. Wij hier ook in Suriname. We hebben de laatste weken niks op de blog gezet, omdat het onduidelijk was of we hier konden blijven of niet.

Ondertussen weet bijna iedereen het wel en is een noodzaak dat wij richting huiswaarts gaan, omdat onze stage gestopt is en de grenzen hier gesloten zijn. Dit met veel spijt, maar het is niet anders. De laatste week zijn we druk bezig geweest om ons vliegticket om te boeken, net zoals alle andere Nederlanders die in Suriname vast zitten. Het is 1 grote chaos bij de luchtvaartmaatschappijen en de ambassade. De mensen zijn hier niet erg snel en er zeer onduidelijkheid. We hebben besloten om een nieuw vliegticket te boeken zodat wij naar Nederland kunnen vliegen en we de zekerheid hebben dat we thuis komen. De vlucht staat gepland op 26 Maart 19:15 Surinaamse tijd.

We hebben hier de tijd van ons leven gehad. We hebben mooie momenten mee gemaakt, we hebben heftige momenten mee gemaakt, maar 1 ding is zeker: Dit is een ervaring die we voor altijd mee zullen nemen en nooit zullen we vergeten.

Ja we vinden het erg dat we naar huis gaan, ja we gaan het warme weer missen, ja we gaan de mensen hier missen en ja we willen niet naar het koude Nederland, maar er is niks aan te veranderen. We willen iedereen bedanken die onze blog heeft gelezen en heeft genoten. We willen school bedanken voor ons deze kans te geven en we willen onze ouders bedanken voor alle hulp vanuit Nederland, want ook al voelen we ons zo volwassen, als het er op aan komt hebben we heel veel aan de hulp van onze ouders!

Wij gaan in onze laatste week nog erg genieten van dit prachtige land. Helaas sluit hier ook alles langzaam, maar we gaan het beste er van maken!

We zien jullie in Nederland weer!

Houdoe en tot volgende week!

Groetjes Luuk en Willemijn

1. Karin kouters:
    19 maart 2020
    Hoe erg het ook is dat jullie het daar toch op moeten geven, dit pakt niemand jullie meer af! Het was een prachtige ervaring waar jullie veel van geleerd hebben. Wij hebben hier in elk geval allemaal genoten van jullie prachtige verhalen en foto's en filmpjes. Het videobellen was een uitkomst maar ik zal blij zijn als ik jullie allebei weer thuis zie. Tot volgende week!!😘
  2. Manon Reinders:
    19 maart 2020
    Ik sluit me helemaal aan bij Karin!! Geniet nog de laatste dagen, maar man.., wat zal ik volgende week vrijdag blij zijn om jullie weer in onze armen te sluiten en met dit hele gedoe niet meer ongerust te zijn over onze kids aan de andere kant van de wereld!
    Jullie hebben het super gedaan, veel gezien, veel geleerd en komen een stuk wijser en volwassener terug dan oor gedacht! Hou van jullie 💖🥰💋
  3. Suus de jongh:
    20 maart 2020
    Willemijn en Luuk, het is inderdaad heel erg jammer dat jullie avontuur er op zit en jullie terug moeten komen naar Nederland. Helaas is de reden waarom jullie terug moeten komen écht heel erg naar om niet te zeggen afschuwelijk.
    Ik kan me voorstellen dat jullie ouders blij zijn als jullie 'veilig' weer in Nederland zijn.
    Geniet zoveel mogelijk nog van de laatste dagen in Suriname!
    Veel liefs xx
  4. Nina:
    22 maart 2020
    Zò vreselijk jammer dat jullie avontuur zo moet eindigen... Ik had jullie nog veel langer de tijd gegund samen in Suriname, maar het is wat het is. Niemand kan er wat aan doen... Maar ik heb onwijs genoten van al jullie coole verhalen en prachtige foto's en ik weet zeker dat deze reis jullie meer tot elkaar heeft gebracht. Jullie hebben het super goed gedaan op stage en ik ben apetrots!!!!
    Kan niet wachten om jullie weer te zien en om alle verhalen te horen! (Da's toch leuker dan wanneer je het via een blog leest 😃) Maar eerst even deze crisis en quarantaine-tijd overleven 🙄
    Geniet van jullie laatste dagen in Suriname en alvast een veilige reis 😘
    100 kusjes van Nina
  5. Job: